Meebel sessie
Direct zelf aan de slag onder professionele begeleiding
De telefoon is nog steeds de beste manier om nieuwe klanten te werven en om bij de potentiële klant aan tafel te komen. Veel mensen zien daar echter ontzettend tegenop. Vaak “nee” als reactie krijgen, of meemaken dat mensen de haak erop gooien, hoort nu eenmaal bij koude telefonische acquisitie. Potentiële klanten worden vaak telefonisch benaderd op het moment dat dit hen niet schikt, of ze menen geen behoefte aan jouw dienst of product te hebben. Dit zijn allemaal minder leuke ervaringen die ervoor kunnen zorgen dat je minder snel de telefoon pakt.
Met de juiste aanpak is het toch mogelijk om afspraken met je potentiële klanten te maken. Marie-Claire van Poelje van Driven Sales and Support helpt je daar graag bij!
Tijdens de “meebelsessie” van Driven Sales and Support ga je direct zelf aan de slag en bel je gezamenlijk met Marie-Claire direct jouw potentiële klanten. Samen werken we aan de doelstelling om meer resultaat uit telefonische acquisitie te halen, waardoor jij in staat bent om meer concrete afspraken met je potentiële klanten te realiseren.
Hoe ziet de “meebelsessie” met Marie-Claire eruit?
- Gezamenlijk een duidelijke gesprekstructuur (begroeting, aanleiding, oplossing etc.) maken
- Telefonische acquisitievaardigheden oefenen in een rollenspel.
- Zelf bellen, gezamenlijk evalueren, daarna follow-ups en afspraken inplannen.
Gedurende deze “meebelsessie” leert Driven Sales en Support je de basisvaardigheden om telefonisch potentiële klanten te benaderen en in te spelen op hun behoeften. Deze aanpak helpt je de juiste boodschap over te brengen en zo vervolgstappen te kunnen zetten voor een bezoekafspraak. Het rendement uit de telefonische acquisitie neemt daarmee toe. Elk gesprek levert bovendien concrete en bruikbare informatie op:
- Wie is de beslisser bij de organisatie?
- Welke doelstellingen heeft deze nieuwe opdrachtgever?
- Hoe kan mijn bedrijf zich het beste voorbereiden op de afspraak?
- Waarom heeft de potentiële klant geen interesse?
- Wat is een reden om op een later tijdstip nog eens contact op te nemen?
Met deze aanpak voelt koude telefonische acquisitie voortaan als een warm bad!
Meer weten? Neem contact op met Marie-Claire van Poelje.